Facebook Pixel – fra 3. parts cookie til 1. parts cookie

Facebook Pixel – fra 3. parts cookie til 1. parts cookie

af | 20. oktober 2018 | Nyheder, Online Marketing & Sociale Media

I den kommende tid kommer der spændende nye tiltag på Facebook. Den første som allerede er ved at blive rullet ud er, at Facebook går over til at have en 1. parts cookie i stedet for en 3. parts cookie.

Hvad betyder det så? I bund og grund betyder det intet for den almindelige bruger/forbruger eller for den sags skyld marketing folk – og dog…

Den nuværende 3.parts cookie, som Facebook har anvendt til, at indsamle data – dem som annoncører og marketing-folk gerne vil have, bliver erstattet af en 1. parts cookie, da de forskellige browsere (ex. Google Chrome, Firefox, IE m.fl.) efterhånden blokerer eller vil blokere for Facebooks 3. parts cookie.

Det betyder, at Facebook ikke kan stille de metrics til rådighed som de hidtil har kunne gøre. Derfor vælger de at have en 1. parts cookie i stedet for.

Hvad betyder det for dig? Intet. Du skal ikke foretage dig noget som du ikke hidtil har skulle gøre – nemlig at tage stilling til GDPR, både i forhold til Facebook, på din egen webside eller andre medier du bevæger dig på.

Affiliate advertizing

Web Hosting

Affiliate advertizing